vrijdag 17 februari 2012

Bentley's (Oostende)

Zowat een week na ons eerste bezoek zijn we hier al terug. Enthousiaste klanten, denken ze vast, en dat klopt ook.

De suggestiekaart ziet er helemaal anders uit, en dat is leuk. We bezinnen bij een glaasje vers fruitsap en een mojito even over onze keuze: of we nieuwe dingen zullen uitproberen? De ene kant gaat voor volledig nieuw en kiest eerst de toast champignon en daarna de halve kreeft. De andere kant bezwijkt opnieuw voor gravlax en fish&chips. De champignons zijn speciaal en lekker, net als de gebakken toast erbij. Alleen jammer dat we plakjes gebakken foie gras moesten ontdekken tussen de champignons. Vervelend en overbodig dat een fout product (onaangekondigd) in het gerecht gedraaid wordt.
De gravlax oogt ditmaal anders en smaakt opnieuw erg lekker. Over de fish&chips verliezen we ons enthousiasme niet. En het halve kreeftje met basilicum, pesto en pasta is oké, al ontbreken er wat uitgesproken smaken in de kreeft of pasta. We besluiten met een koffie en cognac en krijgen nog een heerlijk mini crème bruleetje van het huis.

www.bentleysoostende.be

Onze score: check this out
Bediening: vriendelijk
Omgeving: stijlvol
Prijs: medium




1 opmerking:

  1. Carol De Dobbelaere5 maart 2012 om 12:28

    Eerste keer bezocht 2 weken geleden; de Berkshire en Zwezeriken geprobeerd en zeer lekker bevonden, alhoewel het gerecht met varkensvlees niet al te warm geserveerd werd. De crème brulée (zeer lekker) werd afgeruimd, nog voor ik helemaal klaar was; er werd ook niet gevragad of het gesmaakt had....oeps! en was 'en passant' afgeruimd.

    Niettemin was het lekker en ging ik deze week terug. Tafelgenoot de Simmenthal gegeten en 'super' stuk vlees - prijzig, maar zeker zijn geld waard. Ik had zin in de Gegrilde zalm met citroenboter; helaas was dat er niet. Dan maar de suggestie "Gegrilde zalm béarnaise", maar ik zei dat ik geen zin had in béarnaise; geen probleem; de chef zal mij iets anders erbij voorschotelen / verrassen. Vond ik prima. Er werd mij een zeer mals gegrild stuk zalm geserveerd met......Choronsaus (getomateerde béarnaise) - dat vond ik echt teleurstellend.
    Samengevat: leuk etablissement - eerlijke prijs kwaliteit - lekkere hapjes bij de apero. Echter opletten en niet té arrogant zijn; denk er aan: klant is koning.

    BeantwoordenVerwijderen